tisdag 23 juni 2009

REBECKA - back in sweden

Borta bra, men HEMMA BÄÄÄST!
Det är så u n d e r b a r t att få sova i sin egen (just nu blommklädda) säng, och att få duscha och äta och strosa runt, hemma! Jag njöt av en vecka på Skiathos med minst 33 grader varje dag (kändes som minst 40 grader) men jag tror att jag njuter mer idag, första dagen hemma efter bra och dåliga stunder i Grekland!

Det var jättemysigt att jag hann träffa alla er fyra igår kväll (tyvärr inte riktigt alla samtidigt.) Hoppas att era fjäril-hårspännen kommer att hålla längre än min, den gick lite sönder igårkväll (natt) då jag kom hem från några timmar med er.. men jag ska ta fram superlim och laga den!

Imorse tog nästa packade väskor tåget och åkte iväg, långt iväg till Borlänge! Till Linn! Till Peace and Love! Åh! Avundsjuk, och en hel del nostalgisk från förra sommaren, har Rebecka blivit! Förra året köpte jag ju P&Lbiljett 3 dagar innan vi skulle åka iväg, det var sent det! Och Linnea, du som igårnatt sa att jag kunde köpa biljett på en gång (alltså ca. 10 timmar innan resan) var rätt rolig, haha, men det skulle inte förvånat mig om jag gjort det efter att Freja och Linnea berättade vilka artister som skulle dit! Lars Winnerbäck, Lykke Li, The Kooks, Mando Diao är ett några bra artister som jag länge har vetat skulle dit, men då de sa att även t.ex. Milow skulle dit blev jag galen och skrek "TYST! NU RÄCKER DET!" och började ångra att jag inte hade rånat pappas plånbok och köpt mig en biljett.

Men ni har lovat att ringa mycket, speciellt då Milow - Ayo Technology, Mando Diao (hela konserten -jag kan betala mobilkostnaderna), The Kooks någon låt och Lykke Li - Little bit, spelas! Emellan samtalen ska jag tröstknarka bra musik medan dagarna går, som om jag var på Borlänges gator och lyssnade på livemusik!
Hoppas att ni får det MINST lika bra som förra året, jag vet ju att det blir lite mer röjiga minnen för er i år, hööm.

Tur att du Louise iaf är hemma! Du som annars är så svår att få tag på, är äntligen hemma flera veckor och då ska vi hinna träffas en hel del! Både nu, då Freja, Elin och Linnea har rest iväg, och då de kommer hem igen. För det är sorgligt att vi under första gymnasieåret inte har träffats mycket alls, det tycker vi ju allihopa! Stockholm är längre bort än man kan tänka sig ibland..

Nu ska jag hitta på något onyttigt och ovettigt att göra.. kanske lata mig i solen med musik eller något liknande! Nyttig och vettig har jag redan varit idag, det får räcka med att klippa en del av häcken och hänga ut tvätt för idag! Hej sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar